דף הבית » סביבות למידה

הסביבה הפיזית שבה מתקיימת הלמידה אינה רק תפאורה אלא מהווה כלי חינוכי של ממש. כל מרכז שאנו מקימים מעוצב מתוך ראייה פדגוגית שלפיה המרחב הוא שותף פעיל לתהליך הלמידה.
המרכז המודל ניצבות שתי גישות הוראה משלימות המדגישות את מעורבותו הפעילה של הלומד בבניית הידע. השילוב ביניהן יוצר סביבה המעודדת חקר, ניסוי, סקרנות, יוזמה וחשיבה עצמאית, תוך פיתוח דפוסי חשיבה ועבודה של מהנדסים כגון תכנון, ניסוי, שיפור והסקת מסקנות. בהתאם לכך, כל פרט במרחב, מהשולחן ועד לעיצוב הגרפי שעל הקירות, מתוכנן כך שיתמוך בחוויית הלמידה ובמטרותיה.

עיצוב סביבות הלמידה כולל ליווי מקצועי מקיף בכל שלבי הדרך.
החל מהגדרת הצרכים הפדגוגיים, דרך תכנון אדריכלי שמדגיש חדשנות וטכנולוגיה, ועד בחירה מדויקת של ריהוט, ציוד, צבעוניות ואלמנטים גרפיים שתומכים בתהליך הלמידה.
העבודה נעשית בשיתוף פעולה הדוק עם אדריכלים, מעצבים, מנהלים וצוותי הוראה, מתוך הבנה עמוקה של תפקיד הסביבה בהצלחת הלמידה.
בתי הספר שאותם ליווינו באור יהודה ובקריית גת הם דוגמה מצוינת לגישה זו. שני מוסדות אלו זכו להכרה רשמית ממשרד החינוך כבתי ספר חדשניים, לאחר תהליך עיצוב שכלל שולחנות מודולריים, אזורי פעילות מוגדרים בצבע, גרפיקה בהשראת עולמות תוכן מתמטיים והנדסיים, תאורה מותאמת, טריבונות לדיון קבוצתי ופינות חקר המאפשרות למידה פעילה ומשמעותית.
ליצור מרחבים חיים שמזמינים את הלומדים לחקור, לטעות, לתקן ולצמוח. מרחבים שלא רק נראים חדשניים, אלא מבטאים הלכה למעשה את ערכי החדשנות, ההנדסה והסקרנות. כך אנו מכשירים את דור העתיד להתמודד עם מציאות דינמית, מורכבת ומשתנה.