תוכניות מאושרות גפ"ן

STEM

(מס' תכנית: 14454)

תכנית STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) היא תכנית לימודים רב-תחומית לתלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, שנועדה לפתח כבר מגיל צעיר חשיבה מדעית, יצירתית ורב-תחומית. מטרתה לגשר בין עולמם היומיומי של התלמידים לבין הידע המדעי שהם זקוקים לו כדי להבין אותו. התוכנית שמה לה למטרה להעניק לילדים באופן חדשני ומרתק כלים להתמודד עם תכנים מגוונים מתחום ה-STEM. 

הם לומדים לשאול שאלות, לחקור, ליצור דגמים, לנסות, להפעיל ולשפר אותם לפי הצורך. לדוגמא, הילדים הצעירים לומדים נושאים במתמטיקה בתהליך של חקר באמצעות רובוטים (רובוט טימיו). הם לומדים לתכנת בתהליך של פתרון בעיות ומיישמים את הנלמד בפיתוח משחק לתרגול מתמטיקה. בתחום המדע הם לומדים, בין היתר, על חיידקים או בוחנים בניסוי את תופעת שבירת האור כשהוא עובר מתווך לתווך. 

בסיום התכנית הילדים מיישמים את המיומנויות שרכשו לפיתוח פרוייקט חדש. כמו לדוגמא: תכנות מספר רובוטים לנוע זה אחר זה לאורך מסלול כדי לחקות את תנועת הנמלים. לצורך זה, הם לומדים על עולמן של הנמלים, מתכנים ובודקים אילו מצבי דמו של הרובוט מתאימים יותר לתיאור שיירת נמלים. הם מריצים את התוכנית, בוחנים את התוצאה ומשפרים במידת הצורך. 

הילדים הבוגרים משלבים בפרוייקטים מגוונים מספר תחומי STEM  לדוגמא, הם מפתחים באמצעות תכנות המיקרו בקר micro:bit  מכשיר לשמירה על הסביבה כאשר הם נחשפים לאקולוגיה, ומכשיר לספירת צעדים כאשר הם לומדים על תנועת השרירים. בפרוייקט סיום הם מיישמים את הנלמד ובעזרת המיומנויות שרכשו בונים ומתכנתים (לדוגמא) טרמין – כלי נגינה שהנגינה בו מתבצעת על ידי שינוי מרחק הידיים מהכלי.

מטרות התוכנית

התכנית חושפת את הילדים למגוון תחומי STEM תוך שימת דגש על פיתוח מיומנויות המאה ה-21, לרבות תכנות מתקדם וכישורים דיגיטליים. במהלכה הם מפתחים חשיבה מסדר גבוה ודפוסי חשיבה של מהנדסים, לצד מיומנויות מוטוריות, יכולת ללמידה עצמאית, עבודה בצוות והכרה במסוגלות עצמית, כל אלה תורמים להכנתם לעולם דינמי, טכנולוגי ומשתנה.

קהל היעד

התכנית מיועדת לתלמידים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, ומהווה תשתית לפיתוח דור סקרן ויוזם המוכן לעולם טכנולוגי משתנה.

מתמטיקה בסביבה רובוטית

(מס' תכנית: 13806)

מיומנות מתמטית הינה הכרחית על מנת להצליח בתחומי לימוד כמו הנדסה, מדעים מדויקים וכלכלה. לצערנו, רבים מהתלמידים חשים "חרדה ממתמטיקה" ונמנעים מללמוד ולהעמיק את ידיעותיהם בתחום. לימוד מתמטיקה עם הרובוטים הינו מתגמל משום שהוא מחייב את הלומד לפתור בעיות בצורה פרקטית ומוחשית כאשר כל שינוי בתכנות הרובוט גורר בעקבותיו שינוי מידי בפעולתו. בנוסף, התלמידים נהנים מהפעלת הרובוטים ולימוד המתמטיקה נראה באור חיובי יותר.

התכנים, מתחום המתמטיקה בכלל והגיאומטריה בפרט, שמובאים בתכנית, חושפים בפני הילדים נושאים מגוונים המשיקים, מרחיבים ומעמיקים את הנלמד בתכנית הלימודים. הנושאים שלקוחים מתכנית הלימודים מוצגים באופן שונה וחדשני.  לדוגמא, כאשר התלמידים מתכנתים ומסרטטים עם הרובוט מלבן ומגלים שכתוצאה משינוי אורך הצלעות ללא שינוי נוסף בתכנות מתקבל ריבוע, הם מבינים באופן מוחשי את נושא ההכלה: הריבוע הוא למעשה מלבן מיוחד. 

התכנית בנוייה באופן ספירלי כאשר בכל שנה נוספים רובד ועומק נוספים לנושא שנלמד בעבר. כל נושא מוצג כמשימה שאותה הצוות פותר יחד. הילדים מתמודדים בעצמם עם ביצוע המשימה בעזרת לומדה בה ישנן הנחיות לפעולה. המדריך מלווה את הצוותים, עוקב אחר התקדמותם, עונה על שאלות ומחדד תובנות בעזרת שאלות מנחות. התהליך הזה בכללותו חושף בפני התלמידים תובנות חדשות בתחומים הנלמדים ומאפשר הפנמת תובנות אליהן מתקשים הילדים להגיע בשיטות הקונבנציונליות. חלק אחר מהתכנית כולל נושאי העשרה, שאינם כלולים בתכנית הלימודים.

מטרות הקורס

התכנית נועדה לחשוף את התלמידים לנושאים מגוונים במתמטיקה דרך חקר, תוך פיתוח כישורי חשיבה מסדר גבוה, חשיבה ביקורתית, גמישות מחשבתית וכלים לעבודה יצירתית.

היא שואפת להפחית את החרדה ממקצוע המתמטיקה, להגביר את המוטיבציה ללמוד מתמטיקה ולעודד למידה עצמאית, תוך חיזוק תחושת המסוגלות האישית. בנוסף, מושם דגש על פיתוח חסינות מהפחד להיכשל, שיפור יכולות עבודה בצוות, הקשבה לאחרים וניהול דיונים ענייניים.

קהל היעד

התכנית מיועדת לתלמידים בבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים, ומקדמת גישה חדשנית להוראת מתמטיקה הרלוונטית לעולם טכנולוגי משתנה.

רובוטיקה

(מס' תכנית: 13988)

לימודי הרובוטיקה מגיל צעיר מעניקים לתלמידים בסיס שיאפשר להם להשתלב בעתיד בחברה המשוועת לכוח עבודה בעל רקע במדע וטכנולוגיה. הגברת העניין בלימוד הרובוטיקה וצמצום הפערים שיבוא בעקבותיו, יביאו להגדלת מספר הסטודנטים שילמדו מדעי המחשב והנדסה.

במהלך התוכנית, תלמידי בתי הספר העל-יסודיים יעבדו עם ערכות לימודיות מתקדמות כגון הרובוט EV3 , זרוע רובוטית, רובוט, Korobo מיקרו-בקר מסוג MicroBit וערכת ניסויים באלקטרוניקה מסוג. Snap Circuits 

בבתי הספר היסודיים ייחשפו התלמידים למיקרו-בקר ולערכת האלקטרוניקה, ויתכנתו רובוטים מסוג Thymio, Skribbler וEV3. במהלך הלמידה ירכשו התלמידים ידע בנושאים כמו הנדסת מכונות, אלקטרוניקה, חשמל, עקרונות תכנות ואלגוריתמיקה, מערכות חישה ותקשורת אלחוטית. כלל הידע והמיומנויות נבנים בהדרגה ומיושמים בפרויקט סיום המשלב בין התחומים הנלמדים באמצעות הרובוטים.

הלמידה מתבצעת באופן עצמאי ולא פרונטלי-מסורתי. בתחילת כל שיעור מוצג הנושא בקצרה במליאה, ולאחר מכן התלמידים מתחלקים לזוגות ופועלים על פי הנחיות המופיעות בלומדה. כל זוג מתקדם בקצב האישי שלו, כאשר המדריך מלווה את התהליך, מסייע במידת הצורך, ומקיים דיונים עם כל צוות על התובנות שגיבש במהלך העבודה.

מטרות התוכנית

התוכנית שמה לה למטרה להנגיש לילדים את תחום הרובוטיקה באופן ידידותי ומעורר עניין, תוך עידוד חשיבה ביקורתית והרגלי עבודה בצוות באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ורובוטים לימודיים.

במסגרת התוכנית נרכשים ידע תיאורטי ומעשי בתחום הרובוטיקה, תוך פיתוח הרגלי חשיבה של מהנדסים, חיזוק המוטיבציה ללימודי הנדסה, שיפור מיומנויות עבודה בצוות והקניית כלים ללמידה עצמאית.

קהל היעד

התכנית מיועדת לתלמידים בבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים, ומקדמת גישה חדשנית להוראת מתמטיקה הרלוונטית לעולם טכנולוגי משתנה.

יזמות ופיתוח אפליקציות

(מס' תכנית: 14494)

פיתוח אפליקציות מהווה כלי יעיל לפיתוח מיומנויות של זיהוי צרכים ומתן מענה יצירתי באמצעות מוצר חדש. התוכנית מעודדת הרגלי חשיבה יזמיים ומפתחת כישורים המהווים בסיס להקמת מיזמים ועסקים. במהלכה, התלמידים רוכשים ידע, כלים ומיומנויות מעשיות המאפשרים להם לפתח אפליקציות ומשחקים. ההתנסות המוקדמת בתחום זה מגבירה את המוטיבציה לעסוק במקצועות טכנולוגיים ומדעיים, ומרחיבה את האפשרויות להשתלבות בעולם החדשנות בעתיד.

התוכנית חושפת את הילדים לעולמות האלגוריתמיקה, התכנות, העסקים והיזמות, ומעניקה להם כלים להבין כיצד רעיון הופך למציאות. במסגרת התכנית, הילדים לומדים לפתח אפליקציות באמצעות כלי פיתוח מותאמים לגילם, תוך שילוב מיומנויות מעשיות וחשיבה יזמית.

בכל שיעור מוצג הנושא על ידי המדריך, ולאחר מכן מתחלקים הילדים לצוותי מחקר, מאתרים צורך, מעלים רעיונות ומיישמים פתרון באמצעות הפיתוח. העבודה נעשית בליווי לומדה הכוללת הנחיות ברורות, כאשר המדריך מלווה את התהליך, מסייע, שואל שאלות מנחות ומחדד תובנות. שיטת עבודה זו מעודדת חשיבה עצמאית ומאפשרת לתלמידים להפנים רעיונות ותהליכים שבעבר התקשו להבין במסגרת המסורתית.

התוכנית בנוי באופן ספירלי, בכל שנה נוספים רובדי ידע ועומק לנושאים שנלמדו. הילדים נחשפים לעולם הסטארט-אפ הישראלי, מדמים הקמת חברת סטארט-אפ, וממלאים תפקידים שונים כגון מנכ"ל, מתכנתים ובודקי תוכנה. כחלק מהתוכנית, הם מבקרים בחברת פיתוח תוכנה, פוגשים אנשי מקצוע, לומדים כיצד נולד מיזם טכנולוגי, מקיימים ישיבת צוות בחדר ישיבות אמיתי ויוצרים מזכרת מהחוויה.

מטרות הקורס

מטרות התוכנית הן לחשוף את התלמידים לעולם ההייטק והיזמות ולתחום האפליקציות דרך חקר, במטרה לעורר סקרנות ולהעלות את המוטיבציה הפנימית ללמידה. התלמידים מפתחים כישורי חשיבה מסדר גבוה, גמישות מחשבתית ויכולת עבודה יצירתית, תוך חיזוק חסינות מפני כישלון. כמו כן, מושם דגש על פיתוח כישורי למידה עצמית, שיפור מיומנויות עבודה בצוות, הקשבה לאחרים וניהול דיונים ענייניים.

קהל היעד

התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ה’–ו’ וחטיבות הביניים, ומציעה חיבור ייחודי בין טכנולוגיה, יצירתיות ומיומנויות עתיד – כהכנה להשתלבות בעולם החדשנות של המאה ה-21.

סייבר ותכנות

(מס' תכנית: 14022)

תכנית ייחודית זו מעניקה לתלמידים היכרות מוקדמת עם תחומי הסייבר, מדעי המחשב והתכנות, במטרה לפתח אוריינות דיגיטלית, לעודד חשיבה טכנולוגית ולהניח בסיס איתן לעתיד אקדמי ומקצועי בתחומים אלו. הלמידה מתבצעת באופן חווייתי, עדכני ורלוונטי לעולם הדיגיטלי, תוך דגש מיוחד על התנהלות בטוחה ברשת, שמירה על פרטיות וניהול מושכל של מידע בענן.

במהלך התוכנית התלמידים עוסקים בנושאים ממדעי המחשב, לרבות יסודות תכנות ואלגוריתמיקה, תכנון תנאים ולולאות, בפלטפורמות תכנות מותאמות לגילם, בניהם סקראץ' לתלמידי היסודי, ושפת C# לתלמידי העל-יסודי.

התלמידים נחשפים למגוון תכנים תיאורטיים וליישום פרקטי, כמו פירוק והרכבה של רכיבי מחשב להבנת מבנהו, וחקר מודל 7 השכבות המתאר את הפעולות הדרושות על מנת להעביר מידע על גבי רשת תקשורת. בשלבים מתקדמים יותר, נלמדים עקרונות בסיסיים של הצפנת ואבטחת מידע באמצעות לומדות ייעודיות ללמידה עצמית. 

מטרות התוכנית

התכנית שמה דגש על פיתוח כישורי תכנות, למידה עצמאית, מסוגלות אישית ועבודת צוות, מתוך מטרה להעניק לתלמידים כלים פרקטיים ומנטליים להתמודדות עם המציאות הדיגיטלית שבה הם חיים.

היא פותחת בפניהם שער לעולם הסייבר, תחום מרכזי בליבת העשייה הטכנולוגית של המאה ה־21. זאת, תוך טיפוח אוריינות דיגיטלית, הכרת מבנה המחשב והרשת, התנהלות בטוחה במרחב המקוון, מיומנויות עבודת צוות ויכולת למידה עצמאית ולצד חיזוק תחושת המסוגלות האישית של כל תלמיד ותלמידה.

קהל היעד

התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ה’–ו’ בבתי הספר היסודיים ולתלמידי בתי הספר העל-יסודיים, ומעניקה בסיס חינוכי וערכי לעתיד בטוח, יציב ומקצועי במרחב הדיגיטלי.

פירוט על כל תוכנית

 STEM(מס' תכנית: 14454) היא תכנית לימודים רב-תחומית לתלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, שמטרתה לפתח חשיבה מדעית, יצירתית ובין-תחומית כבר מגיל צעיר. התכנית חושפת את התלמידים לעולמות המדע, ההנדסה, הטכנולוגיה והמתמטיקה תוך שימוש בכלים טכנולוגיים ובשיטות הוראה חדשניות המבוססות על חקר, ניסוי ובניית דגמים.

במהלך התכנית, התלמידים לומדים לשאול שאלות, לחקור תופעות, לתכנת, לבנות ולהפעיל מודלים, ולשפר אותם תוך כדי תהליך. כך למשל, תלמידים צעירים חוקרים מושגים מתמטיים בעזרת רובוטים (כמו טימיו), יוצרים משחקים לתרגול עצמי ולומדים מושגים מדעיים דרך ניסויים פשוטים – כגון בדיקת שבירת אור או היכרות עם עולם החיידקים.

בשלבים מתקדמים יותר, התלמידים משלבים בין תחומי ה-STEM בפרויקטים מורכבים. הם מתכנתים מספר רובוטים לנוע במקביל במטרה לחקות תנועת שיירת נמלים, או מפתחים בעזרת micro:bit  מכשירים סביבתיים, אקולוגיים ופיזיולוגיים – כמו למשל ספירת צעדים כחלק מלמידה על תנועת השרירים. בפרויקט הסיום הם יוצרים כלי נגינה דיגיטלי (כמו טרמין) הפועל על פי תנועות הידיים.

התכנית שמה דגש על פיתוח מיומנויות המאה ה-21: תכנות מתקדם, למידה עצמאית, עבודת צוות, מסוגלות עצמית וחשיבה הנדסית. סביבת הלמידה מזמנת חיבור טבעי בין העולם הדיגיטלי שהתלמידים חיים בו לבין התכנים המדעיים שהם נדרשים לרכוש, ומעודדת סקרנות, חקירה והתלהבות מהלמידה.

התכנית מיועדת לתלמידים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, ומהווה תשתית לפיתוח דור עתיד סקרן, יוזם, וחדשני – המוכן לעולם טכנולוגי משתנה.

מתמטיקה בסביבה רובוטית (מס' תכנית: 13806) היא תכנית לימודים ייחודית לתלמידי בתי ספר יסודיים ועל-יסודיים, המשלבת הוראת מתמטיקה עם רובוטיקה ככלי חקר ולמידה פעילה. מטרת התכנית היא להנגיש מושגים מתמטיים, בעיקר מתחום הגיאומטריה, באופן מוחשי וחווייתי, המעודד סקרנות, יצירתיות ותחושת מסוגלות.

במקום ללמוד דרך נוסחאות מופשטות, התלמידים מתמודדים עם בעיות מעשיות – למשל, כאשר הם מתכנתים את הרובוט לצייר מלבן, משנים פרמטר אחד בלבד ומגלים שהתקבל ריבוע, הם מפנימים את מושג ההכלה דרך חוויה. כל נושא נלמד כמשימה קבוצתית בסביבה טכנולוגית, תוך שימוש בלומדה מונחית ובליווי מדריך שמעודד דיון, שאלות וחשיבה ביקורתית.

התכנית בנויה במבנה ספירלי – בכל שנה נוספת שכבה של עומק והרחבה לנושאים שנלמדו קודם. היא כוללת גם תכני העשרה שאינם כלולים בתכנית הלימודים הפורמלית, ומעניקה לתלמידים הזדמנות להתנסות, לטעות, לשפר וללמוד באופן עצמאי.

התכנית שמה דגש על פיתוח מיומנויות מהותיות: חשיבה מסדר גבוה, גמישות מחשבתית, התמודדות עם כישלון, עבודת צוות ודיון ענייני. בעזרת הרובוטים הלמידה הופכת ממופשטת למוחשית – כל שינוי בתכנות גורר שינוי מיידי בפעולה, מה שמגביר הבנה, מוריד חרדה ויוצר עניין. כך הופכת המתמטיקה ממקור לחשש למקור להנאה, הצלחה וסקרנות.

התכנית מיועדת לתלמידים בבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים, ומקדמת גישה חדשנית להוראת מתמטיקה הרלוונטית לעולם טכנולוגי משתנה

רובוטיקה (מס' תכנית: 13988) היא תכנית לימודים ייחודית לתלמידי בתי הספר היסודיים והעל-יסודיים, המאפשרת היכרות מעשית עם עולם הרובוטיקה, התכנות וההנדסה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. 

התכנית שואפת להנגיש את תחום הרובוטיקה באופן שיטתי כבר מגיל צעיר, תוך חיזוק תחושת המסוגלות, הפחתת פערים והכנה לעולם טכנולוגי משתנה. מחקרים מצביעים על כך שעבודה עם רובוטים תורמת להתפתחות קוגניטיבית, שפתית וחברתית, ומגבירה את המוטיבציה של תלמידים כאשר הם מזהים קשר ישיר בין החומר הנלמד לבין עולמם. הרובוטים, המוכרים להם מחיי היומיום, הופכים לכלי משמעותי בלמידה פעילה ורלוונטית, המאפשרת לכל תלמיד למצוא את מקומו.

במהלך התכנית תלמידי בית הספר היסודי מתנסים ברובוטים מסוג Thymio, Skribbler ו-EV3,  במיקרו-בקר מסוג micro:bit ובערכת ניסויים באלקטרוניקה. תלמידי העל-יסודי מרחיבים את ההתנסות לשימוש ברובוטים מסוג EV3, זרוע רובוטית, Korobo וערכת Snap Circuits. 

דרך ההתנסות, התלמידים לומדים עקרונות בסיסיים בהנדסת מכונות, אלקטרוניקה, חשמל, מערכות חישה ותקשורת אלחוטית, לצד עקרונות באלגוריתמיקה ותכנות. הלמידה מתבצעת סביב משימות מבוססות פתרון בעיות (PBL), ומובילה לפיתוח פרויקט מסכם המשלב את כלל הנושאים שנלמדו.

שיטת הלמידה מבוססת על הגישה הקונסטרוקטיביסטית, הרואה בתלמיד לומד עצמאי ואקטיבי. כל שיעור נפתח בהצגת הנושא במליאה, שלאחריו עובדים התלמידים בזוגות או בצוותים, בקצב אישי ובהנחיית מדריך שמלווה את התהליך, מציף שאלות מנחות, ומעודד חשיבה ביקורתית, שיח ושיפור עצמי. המודל מבוסס על סביבת למידה טכנולוגית של רובוטיקה (RBL) המשולבת בלמידה מבוססת בעיות (PBL), ומפתח דפוסי חשיבה של מהנדסים (Engineering Habits of Mind – EHoM), חשיבה מסדר גבוה ומעורבות רגשית וקוגניטיבית גבוהה בלמידה.

התכנית מיועדת לתלמידי בתי הספר היסודיים והעל-יסודיים.

יזמות ופיתוח אפליקציות (מס' תכנית: 14494) היא תכנית חווייתית המשלבת עקרונות מעולמות היזמות, עולם העסקים והתכנות, ומקנה לתלמידים כלים מעשיים לפיתוח רעיונות מקוריים ותרגומם למוצרים טכנולוגיים. מטרת התכנית היא לעודד חשיבה יזמית ויצירתית, לאמן את התלמידים בזיהוי צרכים, פתרון בעיות ופיתוח אפליקציות בסביבת עבודה המדמה תהליכי פיתוח בעולם האמיתי.

במהלך התכנית, התלמידים לומדים כיצד להפוך רעיון למוצר, מתנסים בפיתוח אפליקציות בכלים מותאמים לגילם, וחווים תהליכים מעולמות ההיי-טק והסטארט-אפ. הם מחולקים לצוותים המדמים חברת סטארט-אפ – כל תלמיד מקבל תפקיד, כמו מנכ"ל, מתכנת או בודק תוכנה – ופועלים יחד לזיהוי צורך, עיצוב פתרון ופיתוחו. כל שיעור נפתח בהצגת הנושא, שלאחריה יוצאים התלמידים למשימת חקר מונחית באמצעות לומדה דיגיטלית, בליווי מדריך המעודד שאילת שאלות, קבלת החלטות וביקורת בונה.

התכנית בנויה במבנה ספירלי, כאשר בכל שנה נוספת שכבת עומק ויישום מעשי לתכנים שכבר נלמדו. במהלך הפעילות, התלמידים מבקרים בחברות טכנולוגיה, נחשפים מקרוב לעולם היזמות, פוגשים אנשי מקצוע, מקיימים ישיבת צוות אמיתית ומכינים תוצרים אישיים המבוססים על מה שלמדו.

התכנית שמה דגש על פיתוח הרגלי חשיבה של יזמים, טיפוח מסוגלות אישית וחברתית, חיזוק מיומנויות דיגיטליות, יצירתיות, למידה עצמאית ויכולת לשתף פעולה בצוות. השילוב בין עולם העסקים לתכנות מאפשר לתלמידים להבין כיצד מזהים בעיה, מפתחים מענה ומביאים אותו לידי ביטוי ממשי. התחום, שמחובר לעולמם דרך שימוש יומיומי בטלפונים חכמים, מצליח לעורר מעורבות גבוהה, מוטיבציה ללמידה והזדהות עם התהליך היזמי.

התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ה’–ו’ וחטיבות הביניים, ומציעה חיבור ייחודי בין טכנולוגיה, יצירתיות ומיומנויות עתיד – כהכנה להשתלבות בעולם החדשנות של המאה ה-21.

סייבר ותכנות (מס' תכנית: 14022) היא תכנית ייחודית, המאפשרת היכרות מוקדמת עם עולמות הסייבר, מדעי המחשב והתכנות. מטרת התכנית היא לפתח אוריינות דיגיטלית, לעודד חשיבה טכנולוגית ולבנות תשתית לעתיד אקדמי ומקצועי בתחומי המחשב וההגנה המקוונת.

התכנית חושפת את התלמידים לנושאים מגוונים ומתקדמים באופן חווייתי ועדכני, עם דגש מיוחד על התנהלות בטוחה ברשת, שמירה על פרטיות וניהול אחראי של מידע בענן. הלמידה משלבת תיאוריה ויישום מעשי – כך למשל, התלמידים לומדים את מבנה המחשב דרך פירוק והרכבה של רכיבים פיזיים, חוקרים את עקרונות שרשרת 7 השכבות של המערכות הדיגיטליות, מכירים את מערכת ההפעלה, ולומדים את יסודות התקשורת הממוחשבת.

בשלבים מתקדמים נלמדים עקרונות בסיסיים בהצפנת מידע ובאבטחת מידע ברשת, תוך שימוש בלומדות ייעודיות ללמידה עצמית. לבסוף, מתנסים התלמידים בפיתוח חשיבה אלגוריתמית ובכתיבת תרשימי זרימה, ובתכנות בפלטפורמות מותאמות לגיל – סקראץ' לתלמידי היסודי, ושפת C# לתלמידי העל-יסודי.

התכנית שמה דגש על פיתוח כישורי תכנות, למידה עצמאית, מסוגלות אישית ועבודת צוות. היא מעניקה לתלמידים כלים להתמודדות עם המציאות הדיגיטלית שבה הם חיים, ופותחת בפניהם שער לעולם הסייבר – תחום הנמצא בליבת העשייה הטכנולוגית של המאה ה-21.

התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ה’–ו’ בבתי הספר היסודיים ולתלמידי בתי הספר העל-יסודיים, ומעניקה בסיס חינוכי וערכי לעתיד בטוח, יציב ומקצועי במרחב הדיגיטלי.